Květen 2019 byl jedním z nejdeštivějších měsíců za posledních patnáct let. Posunuli jsme se z extrémního sucha do prostředí abnormálních srážek a ve srovnání s předchozími jarními dny, kdy se počasí přibližovalo spíše období letního slunovratu, rozevřené deštníky a horký čaj namísto krátkých kalhot a zmrzliny ve městech naprosto dominovaly.
dvanáct obrázků 

Deštivé počasí láká ve volných dnech zalovit v zásuvce s deskovými hrami a hlavolamy, jimiž zaháníme chmury a pohled na zamračenou šedou oblohu. Ideální čas zaměstnat trochu více, než jsme zvyklí, náš mozek, posílit soustředění a radovat se ze svých vlastních schopností. Anebo jen tak relaxovat na koberci, posílit meditační náladu a umožnit dětem podávat excelentní výkony při odhalování shodných párů pexesa.
karty na věštění

Jak vzniklo PEXESO

Vskutku zajímavý název, který se vžil napříč generacemi, je znám již přes padesát let. V Československu působilo v té době jedno z nejvíce uznávaných nakladatelství s názvem Pressfoto, jehož náplní bylo mimo jiné uvádět na trh společenské hry. Nově přijatý zaměstnanec nakladatelství, jistý pan Princ, měl za úkol uvést na trh novinku, která zaujme co nejširší rozsah veřejnosti a nebude přitom okoukaná, ohraná a nudná.

Pana Prince napadlo využít jeho staré oblíbené hry „Obrázková mozaika“, kde se hledalo 32 shodných dvojic obrázků, a ta se stala základem pro moderní tištěné kartonové PEXESO. A odkud se vzal tento podivný název?

Na konci 60. let probíhal v televizi pořad s názvem „Pekelně se soustřeď“. Propagoval Liberecké výstavní trhy (LVT), scénáristou byl Jaroslav Dietl a moderátorem Karel Štědrý. Nakladatelství uvažovalo o zakoupení licence od pana Dietla na název nové společenské hry, ale nakonec v rámci úspor se ujal vykonstruovaný název od pana Prince, který je upravenou zkratkou názvu oblíbeného pořadu z prostředí libereckého výstaviště. PEKelně SE Soustřeď – tedy PEK SE SO a zkrácením tvaru „KSE“ na „X“ vzniká PEXESO.



Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup